Vivat streda #1 » Vivat Slovakia | videohra z divokých 90. rokov

Spúšťame pravidelné dev vlogy - Vivat streda #1

Vivat streda #1

Pozbierali sme úspechy členov tímu Vivat za posledný týždeň a niečo. Radi by sme takéto dev blogy robili pravidelne, preto ak máš o niečo takéto záujem, daj nám o tom vedieť lajkom alebo dokonca komentárom na našich sociálnych sieťach. Poďme na to!

Vivat Streda 1


Istropolis

Búranie Istropolisu je ešte stále v živej pamäti mnohých bratislavčanov, mňa nevynímajúc. O demolácii som sa dozvedel až, keď už bolo dokonané. Brutalistická, megalomanská ikona bývalého režimu si však nezaslúži upadnúť do zabudnutia a k jej prerábke do hry som pristupoval s náležitým rešpektom voči architektom, ktorí sa na tejto megastavbe podieľali.

Na hernej verzii som pracoval s použitím skutočných architektonických plánov, aby sa zachovali čo najrealistickejšie rozmery. Námestíčko so stožiarmi, tony mramoru a mrakodrap, to všetko mi trvalo vytvoriť 4 dni. A aj keď zážitky z Istroconov ostanú navždy v spomienkach, vďaka precíznemu spracovaniu do hry bude Istropolis navždy miestom nových zážitkov.

- Gallardo, Jaromír Miko

Golden BiT Awards 2023

 

V celkom hojnom Team Vivat zoskupení modelérov, programátora, zvukárky a producenta sme v oblekoch a šiat z maturít a svadieb nabehli do Novej Cvernovky uctiť si najlepšie slovenské hry posledného dvojročia. Cenám oprávnene dominovala lovecká open world hra Way of The Hunter pod hlavičkou slovenskej hernej legendy Mariána Ferka a perfektná „procedurálne generovaná“ dvojica moderátorov Jožka a Yablka z Arcade Watch.

Išlo o slovenské videoherné Oscary, preto tie obleky, alebo teda bývalú Slovenskú hru roka. Toto raz-ročné ocenenie sa k tebe možno dostalo vďaka sklenenej cene za Vivat Slobodu, ktorou sa občas nonstop hrdíme.😳 Po novom teda Golden BiT Awards

Marošovi Brojovi a celej SGDA veľmi pekne ďakujeme a už teraz sa tešíme na ďalší ročník o dva roky. Verím, že na nej si už štrgneme aj s tebou, milý čitateľ!

- HerrRoman, Roman Lipka

Stánok pod Mostom SNP

Naposledy som robil jeden zo stánkov pod mostom SNP - Model sa mi robil výborne. Budova je malá a zrkadlovo symetrická, takže bola celkom jednoduchá na modelovanie. Bavila ma hlavne práca s textúrami pri grafikách jednotlivých obchodov. S výsledkom som dosť spokojný.

- Michal805, Michal Slavkov

Modrý kostolík

 

Modrý kostolík do Vivatu pokladám za veľmi zaujímavú budovu z architektonického hľadiska - a preto som sa tešil na to kým konečne príde čas na to ho spracovať. Je to relatívne komplexná budova s rôznymi klenbami a rímsami, čo pokladám za výzvu. Netreba však zabúdať, že kým sa nesnažíme tieto výzvy prekonať nikdy svoje skills nezlepšíme. Podarilo sa nám nájsť komplexné nákresy tohto objektu- to značne pomohlo jeho spracovaniu. kostol je momentálne stále vo fáze realizácie.

- BigN, Dominik Lopušný

Dopravný podnik Olejkárska 1

Budovka sa mi zatiaľ robí veľmi pohodlne, až som si to užíval. Ako podklady som používal čisto Google Maps a kus mojej fantázie. Bod zlomu pri užívaní si robenia budovky vznikol pri zistení, že vchod pre vozidla bol nedostatočne vysoký, ale inak nič strašného. S budovkou som zatiaľ spokojný, tak isto ako so všetkými ostatnými prácami.

- Mejtus, Matúš Černák

Clifford Siesta

Keďže Ivan dospáva nočnú, do uzávierky tejto Vivat stredy sa nám od neho nepodarilo získať stanovisko. Dodatočnú chválu alebo otázky smerujte na naše sociálne siete alebo Discord.

Impostory pre autá

Vďaka technológii impostorov budeme môcť mať v hre hustejšiu dopravu a tvoja grafická karta sa pri tom nezapotí. Keď budú autá ďalej od hráča, tvoja grafika namiesto 30 000 trojuholníkov bude vykresľovať iba 8. Vizuálny rozdiel je pritom minimálny. S bývalým zamestnancom Unity sme na konferenčnom hovore riešili, aby impostory fungovali priamo s naším custom autovým shaderom. Thank you, Lucas!

- Mithy, Samuel Potisk

V hrách totiž existuje takzvaný Level of detail alebo LOD. Modeleri pripravia LOD0, čo je najdetailnejší model, aké vidíš na obrázkoch od chalanov vyššie a čím je hráč od objektu ďalej, ich kvalita sa znižuje (postupne vidíš LOD1, LOD2 a podobne). Aby to ale vyzeralo dobre a hráč si tú premenu modelu nevšimol, modeler musí pripraviť ručne svoj objekt viackrát a teda ho doslova zoškareďovať a zjednodušovať. Pri objektoch akými sú autá alebo stromy je to časovo veľmi náročné. Preto je zapracovanie takejto technológie veľkým krokom pod kapotou Vivat Slovakie.

Ak ťa takáto forma vývojárskych denníčkov baví, najlepšie ako nám o tom môžeš dať vedieť je komentárom alebo lajkom na

Ďakujeme za záujem!

Team Vivat

Máš prečítané všetky zápisky z vývoja?