Vivat streda #2 » Vivat Slovakia | videohra z divokých 90. rokov

Aké mestské časti sú v hre - Vivat streda #2

Vivat streda #2

Žiadny strach. Nezabudli sme ani v tento týždeň pozbierať kúsky a kusy z diela Vivat Slovakia. Poďme si ale najprv ujasniť, ako Vivat Stredy fungujú. Momentálne čítaš jej druhý diel, je plný obsahu napísaného priamo od autorov samotných assetov. Ďalšiu stredu vyjde Reels/Shorts/TikTok, čiže 60 sekundovka s výcucom tohto obsahu. Na záver týchto 60 sekundových videí vyberieme naprieč všetkými našimi platformami zaujímavé komentáre a zareagujeme na nich. Po video Vivat Strede sa týždeň na to môžeš tešiť zase na assetmi nabitú.

Zjednodušene: Raz článok, potom video, zase článok, následne video. To znamená, že na každú stredu ti pripravíme od nás obsah. Budeme to robiť, dokým to budeš sledovať a za to ti ďakujeme!

Vivat Streda 2


Herná mapa Vivat Slovakia

Aké mestské časti v hre Vivat Slovakia budú obsiahnuté? Nájdeš tam svoj obľúbený spot či park svojho detstva? Panelák, kde vyrastali tvoji rodičia alebo miesto, kde padla či padne tvoja prvá bratislavská pusa? Dúfajme, že áno.

Vivat Slovakia Petržalka panoráma

Herná mapa sa rozlieha na takmer 10 km², čo je z herného hľadiska celkom riadne číslo. Obzvlášť na nezávislú hru vo vnútrozemí, čiže sa nemôžeme spoliehať na vodu medzi ostrovmi. Mapa obsahuje štyri zásadné mestské časti v redukovanej podobe. Začíname v Petržalke, kde býva aj hlavná postava Milan. Z tejto betónovej džungle sa cez Nový most dostaneš do unikátneho Starého Mesta, čiže historického centra Bratislavy.

Nestačí? Jasné, že nie. Cez Račianske alebo Trnavské mýto preletíš v závese policajných sirén do Nového Mesta. V 90. rokoch tam prvý obchodný dom v Bratislave ešte nestál, takže minieš legendárnu Kukuricu a okolo bývalej budovy nábytkárskej spoločnosti sa míňajúc Nemocnicu Ružinov dostávaš do finále.

Hotel Holiday Saloon na Bajkalskej ulici ešte funguje. Stoja pred ním drahé čierne DBWčka a postávajú hrubokrkí páni. Nezastavuješ, mieriš rovno na prekomplikovaný obchvat, ktorý ťa popri prístave zavedie na druhý okraj Petržalky. 

Spracovať takéto množstvo slovenských objektov do hernej podoby sa doteraz nikto nepokúsil. V mene tímu Vivat som nesmierne vďačný každému, kto pomáha modelovať tento náš spoločný sen do 3D podoby. Dáme to!

- HerrRoman, Roman Lipka

Nemocnica Ružinov

 

Môj predošlý projekt zahŕňal komplex stavieb na Bajkalskej a myslel som si pri ňom, že to bude najväčšia stavba, ktorú Vivat bude vyžadovať 😄. Ukázalo sa, že ďalšou požiadavkou je komplex, ktorý je tak 5-6x väčší. Práce tu je, ako sa hovorí, ako na kostole. Lenže ani tie, neboli tak náročné. Ale keďže je to budova nesmierne zaujímavá, jej modelovanie je príjemne strávený čas.

- Dovek, Miloš Ujmiak

Poliklinika Tehelná

Niekto by povedal, že postaviť nemocnicu je jednoduché. No, myslel som si to aj ja. Potom prišlo neblahé zistenie, že Poliklinika Tehelná, ako som ju vytvoril do hry, nemá podzemné parkovisko. Tak hor sa do úpravy modelu. A keď to už bolo, od chalanov prišli pripomienky, že by bolo vhodné medzi ňu a Istropolis postaviť ešte aspoň jeden panelák. Jakub, za toto mi postavíš raz sochy. 🏥

- gallardoSVK, Jaromír Miko

IKKA Bytové zariadenie

 

Pracujem na piatej budove pre Vivat Slovakia. Vždy sa snažím zachytiť detaily budovy, aby som spravil model čo najpresnejšie a najreálnejšie. Nie som z Bratislavy, nepamätám si ako to tam vypadalo v 90' rokoch, ale snažím sa podľa fotiek z Googlu a pomocou Google máp budovu spraviť tak, ako bola vtedy, aj keď niekedy to vyžaduje trochu improvizovať. Väčšinu textúr si kreslím sám, alebo prekresľujem textúry tak, aby vyzerali rovnako ako originál. IKKA si vyžaduje trochu nápaditosti a improvizácie, nakoľko fotografie na Google moc z tej doby nie sú a budova bola niekoľko krát prerobená. Dnes tam vraj stojí Klientske centrum, kde si paštikári chodia vybavovať občanky.

- Andrej Supek

Sklad č. 7

Rozmiestnenie okien v Sklade 7 mi zmenilo náhľad na život a vďaka nemu som sa dostala do 'Blenderizmu' hlbšie než Sean do Matrixu. Keď sa dívam von oknom, nevidím už len obyčajný svet - ale wireframe v ktorom sú všetky vertexy o tri pixely väčšie, edges sú oranžové a väčšina objektov má správne otočené normály. Už mi iba chýba možnosť použiť tých 265 krokov späť.

- Orchalon, Alexandra Jalšovská

ŽST Nové Mesto

Železničná stanica Bratislava - Nové Mesto je moja prvá prepracovaná budova, ktorú som spravil v Blenderi. Budova, ktorá mi rozšírila obzory a skúsenosti. Trávil som pri nej dlhé hodiny, kde som sa učil zo svojich chýb a hľadal optimálnu taktiku modelovania. Rýchlosť, ale aj počet polygónov v pomere na vonkajšiu krásu. Veľakrát som kompromisoval, aby som udržal optimálny počet polygónov a vytvoril model, ktorý nevyzerá low-poly. Som rád, že budova, ktorú som modeloval bola taká, ktorú niekoľkí moji známi poznajú veľmi dobre a dokonca v nej často boli. Som rád, že som pretváral budovu, ktorá je z našej krajinky v hre, ktorá je slovenská prostredím, príbehom, hercami a aj developermi.

- Yokel, Daniel Mokryš

Ďalší stánok pod Mostom SNP

Ďalšia Vivat streda - Ďalší stánok pod Mostom SNP. Z dôvodu prebiehajúceho skúškového obdobia som budovu modeloval dlhšie, ako som mal v pláne, aj keď model bol pomerne jednoduchý na vytváranie. Veľkú časť textúr som bral z predchádzajúceho modelu, čo značne urýchlilo proces.

- Michal805, Michal Slavkov

Skúška Google Tiles a Cesium API v Unity

Macicka, Jakub Molitor v jeden nedávny večer vyskúšal nahodiť API od Cesium a Google Maps do Vivat Slovakia Unity projektu. Dalo sa tam prechádzať s hlavnou postavou či jazdiť Bakelitom po svetových mestách nafotených Googlom. Bratislavou nevynímajúc. Prečo to všetko teda modelujeme ručne?

Fotogrametria, alebo teda dronmi nafotené mesto, je samozrejme prvá odpoveď, ktorá napadne ľudom, prečo niečo také nepoužijeme do Vivatu. Veď Bratislava je nafotená do 3D už mnohokrát. Takéto dáta sú ale neuveriteľne obsiahle, pár do detailov nafotených budov by vopchali počtom polygónov takmer celú našu mapu, čiže by sme Vivat nerozbehli ani na superpočítači Devana. Hra s pohľadom z tretej osoby nie je letecký simulátor, objekty musia byť detailné. Optimalizovať takéto modely sa samozrejme dá, no časovo nám to viacnásobne efektívnejšie vychádza urobiť budovu ručne. Skúšali sme to.

Dá sa to teda nejako v rámci Vivatu využiť? Keďže herná mapa Bratislavy, ako bolo na začiatku spomenuté nie je ostrovná plocha, čiže ju neobopína nekonečné more, musíme nejako vyriešiť tzv. distant terrain. Čiže objekty a terén, kam sa hráč nedostane, no musia byť stále načítané, aby hráč namiesto Rače nevidel koniec sveta. Ponahrádzať naše LOD3 modely (čo sú to LODy vieš z prvej Vivat Stredy) podľa tohto API by sa možno aj dalo, dáme vedieť. Dovidenia už o týždeň a niečo!

- HerrRoman, Roman Lipka

Ak ťa takáto forma vývojárskych denníčkov baví, najlepšie ako nám o tom môžeš dať vedieť je komentárom alebo lajkom na

Ďakujeme za záujem!

Team Vivat